Vi tar matchen!

Av Gäst den april 09, 2015

Från produktchef på ett isolerföretag till samma jobb på ett annat isolerföretag. Det låter kanske odramatiskt, men för mig var det ett stort steg att börja på Knauf Insulation. Och – eftersom jag trivdes på mitt förra jobb – var nog den här tjänsten det enda som kunde få mig att bryta upp en åtta år gammal anställning och gå vidare.

Men nu fick jag chansen på Knauf Insulation – och tog den. Den första tiden har varit intensiv, men redan nu känner jag att jag inte kommer att ångra mig.

För mig kombinerar Knauf Insulation det bästa från två världar. Det har det stora globala företagets alla resurser: ”muskler” i form av marknadsledande produkter och ”hjärna” i form av en tydlig miljöprofil samt forskning och utveckling.

Samtidigt är Knauf Insulation i Norden fortfarande ”uppstickaren”, även om vi växer och utvecklas fort. Det gör min roll extra intressant: att möta kunder som ännu inte bekantat sig med våra produkter och göra allt som står i vår makt att hitta lösningar på just deras specifika behov.

Eftersom jag blir Knauf Insulations kontaktperson för alla produktrelaterade frågor, både externt och internt, kommer jag att ha fullt upp. Det kan gälla nya system, produkter och tillbehör, men jag ska även se till att de produkter vi säljer håller rätt kvalitet, paketeras rätt och har den dokumentation som krävs i form av datablad, broschyrer och prislistor.

Jag har ännu bara jobbat i några veckor på Knauf Insulation, men en sak har jag redan lärt mig: vi har ett väldigt bra lag och vi är beredda att ta matchen!

Daniel Tholén
Produktchef