Nya skärbordet gör jobbet snabbare

Av Gäst den april 30, 2015

Nu finns det här, Knauf Insulations egna skärbord. Håkan Jansson och Nicklas Nilsson på Novab AB har redan testat det och är överens.

– Det här skärbordet släpper jag aldrig ifrån mig, säger Håkan och får bifall från Nicklas.

Det nya skärbordet är smidigt, flexibelt och monteras på mindre än en minut. Eftersom det bara väger 14 kilo kan det lätt flyttas mellan olika arbetsplatser. Och dess egenskaper gör att jobbet går snabbt och enkelt.
Både Håkan Jansson och Nicklas Nilsson vittnar gärna om fördelarna.

– Bordet är lätt att flytta runt på bygget och ställa upp där du behöver det. Tack vare den steglösa gejdern slipper du mäta och spar massor av tid. Vi isolerade nyss ett ridhus på över 3 000 kvadratmeter i Billdal och jag tror att vi nästan halverade arbetstiden. Dessutom går det lätt att skära exakta vinklar mot takfoten och det blir inga köldbryggor.
Nicklas Nilsson har liknande erfarenheter.

– Vi byggde en stor verkstadslokal i Eskils- tuna. Det var inga standardmått mellan takåsarna, 77 cc i stället för 60 cc. Med skärbordet gick det snabbt att skära bitar på 17 centimeter och de blev helt raka tack vare gejdern. Helt fantastiskt. Ju tjockare material du skall jobba med, desto mer vinner du på att använda Knauf Insulations skärbord.
Knauf Insulations skärbord har en patenterad gejder som kan ställas in steglöst i olika vinklar. Det gör att smala passbitar kan skäras till med stor precision. Skärbordet ger knivskarpa snitt även i dubbla material tack vare att gejdern fälls ner och stabiliserar materialet.
Det nya skärbordet klarar även rullat material med samma perfektion. Det gör att man snabbt kan göra egna drevremsor för dörr- och fönstertätning.